Bliv synlig med SEO

Er din virksomheds hjemmeside SEO-optimeret?

Få et gratis SEO-tjek her

Du kender det måske godt…

Mange kan nikke genkendende til det samme problem. Hjemmesiden generer ikke nok trafik, og har ikke den ønskede placering på Google. SEO-optimering af sin hjemmeside kan være en lang proces og uoverskuelig, hvis man ikke ved hvor man skal starte.

SEO, som også er kendt som søgemaskineoptimering er selve arbejdet i optimering af en hjemmeside. Formålet med SEO er at ”please” søgemaskiner som f.eks. Google og på den måde rangere højere på søgeord. I bund og grund handler det om at gøre din side så relevant ift. forbrugerens søgning – og på den måde være bedre placeret i forhold til dine konkurrenter.

For at få mest ud af SEO er det vigtigt at forstå at SEO er en langsigtet løsning, og derfor kræver det også løbende arbejde over en længere periode. Du skal justere, ændre og analyser dit indhold mange gange for at ramme rigtigt. Det handler ofte om at have de rette nøgleord, og have et formål med den trafik der kommer ind. Skaffer du en masse trafik til din hjemmeside, men mangler et formål med al den trafik der kommer, hvad skal du så bruge trafikken til? Det er vigtigt at have et formål med din trafik og tilrettelægge hvordan du vil anvende den.

Hvordan vil du bruge din trafik?

SEO kan være en jungle at finde rundt i, især hvis du ikke har en plan for, hvordan du vil bruge SEO og hvad formålet egentlig er. Skal dine besøgende sendes videre til en købsside, eller er dit indhold kun informativt og ikke med henblik på en konvertering eller salg? Der vil altid være forskellige formål for sin trafik alt afhængig af, hvilken virksomhed man er. Selvom du er en virksomhed der ønsker salg, så er du ikke nødsaget til at skulle sælge noget på den side, som du ønsker trafik til. Man kan med fordel anvende informative sider, som et led i en salgstragt. Skaber du værdi gennem disse sider, har du muligheden for at trække den besøgende hen til andre sider på dit website og potentielt ende i et salg.

SEO skal først anvendes, når du har skitseret formålet og planen ved brug af det. Når du har fastslået målgruppen, kan du dernæst begynde på en søgeordsanalyse for at blive klogere på hvilke søgeord dine kunder bruger. En søgeordsanalyse giver dig ikke kun indsigt i hvilke ord der bruges, det giver dig også en indsigt i selve adfærden for søgningen. Efter en søgeordsanalyse kan man lave en SEO-strategi ud fra udgangspunktet og påbegynde implementeringen af de nødvendige tiltag.

En god start er at arbejde på linkbuilding, som kort fortalt er, at din website bliver linket til fra en anden website. Det kan være en person på Facebook, som har haft en god oplevelse med din virksomhed (earned links) – eller at en blogger nævner din virksomhed i din blog (acquired links).

Ved at have et website der er SEO-optimeret kan websitet bidrage til en øget synlighed, og potentielt vækst. SEO er et fundamentalt element i den digitale verden, og har en stor andel i, at man kan opnå succes. Det nytter ikke noget at have det bedste produkt i branchen, hvis det ikke er synligt og til at finde.

Få et gratis SEO-tjek her

Som nævnt tidligere kan SEO være en jungle at finde rundt i, hvis du ikke ved hvor du bør starte. Derfor vil vi gerne tilbyde et gratis SEO-tjek af din hjemmeside, hvor vi gennemgår forskellige emner inden for en SEO-strategi og hjælper med at give klarhed.

Nogen af de emner vi berører er:

  • Keywords:
    Vi analyserer dine keywords, og hvilke keywords kunder søger på, og med den viden kan vi liste de vigtigste keywords efter vores mening.

  • Link building:
    Vi tjekker op om hvorvidt din hjemmeside har ”dead ends” om det er nemt at agere rundt på siden. Vi tjekker både på intern og ekstern link building og kan derved også komme frem til, hvor stærkt dit domænenavn er. Når vi har analyseret overstående, kan vi komme med bud på, hvor der kan forbedres og hvad der kan ændres.

  • Struktur:
    Struktur og visualitet har stor betydning for om dine kunder forbliver eller forlader dit site. Vi kommer med forslag til hvordan dit site kan blive brugervenligt og visuelt tiltrækkende.

  • Synlighed:
    Du kan have verdens flotteste hjemmeside med verdens bedste produkt, men hvis ingen kan finde dig, så hjælper det ingenting. Vi hjælper med at øge din synlighed på nettet ved at tilfredsstille søgemaskinernes algoritmer bedst muligt.

  • Pagerank:
    Som nævnt tidligere har strukturen og tilgængeligheden stor påvirkning på om dine kunder interagerer på din hjemmeside. Det har også betydning for hvor stor værdi dine sider bliver tildelt og derfor hvor stor relevans dine side har i forhold til søgninger i dit emnefelt. Igen bliver alt dette målt ved hjælp af algoritmer.

Der er selvfølgelig mange flere aspekter af SEO, som vi går igennem, når vi analyserer din side. Vores SEO-specialist Anders Sommersang er erfaren – og kan med sikkerhed grave guldkorn frem til lige præcis din side.

Tilmeld dig her