Online markedsføring på sociale medier

Skaber din virksomhed brugbare resultater gennem de sociale medier?

Gør det rigtigt!

De sociale medier skal gennem velovervejet indhold og den rette eksekvering fastslå din virksomheds position i branchen. Og din sociale mediestrategi skal understøtte denne tilgang.

I vores tilgang til markedsføring på sociale medier for virksomheder anvender vi de forskellige sociale medie platforme struktureret og i sammenspil med hinanden, således de mål, der er fastsat bliver nået. Det er kun ganske få medier, der effektivt og med positiv virkning kan stå alene. Effektiviteten af de sociale medier opstår netop, i samspillet mellem flere kommunikationskanaler.

Som virksomhed er det enormt vigtigt at være tilstede, hvor dine kunder er. Og i dag betyder det i langt de fleste tilfælde de sociale medier.

Hvad er formålet med din SoMe indsats og hvilke resultater vil du gerne opnå? Vi hjælper dig med at udarbejde en strategi, så du kan møde dine kunder, der hvor de er – og på alle kanaler. Vi arbejder målrettet med at strømline kommunikationen på tværs af alle kanaler, således de tilsammen arbejder mod høster synergieffekter og genererer resultater.

 

SoMe som et værktøj til at skabe og styrke dit brand

For os er det netop vigtigt ikke bare at bruge de sociale medier, som et værktøj til annoncering, men også som et stærkt værktøj til at skabe og styrke din virksomheds identitet og brand. Vores tilgang til online marketing er at skabe synergi på tværs af alle kanaler netop for at styrke og skabe en identitet af din virksomheds profil.

Kan dit brand stå testen. Hvad sker der hvis man skjuler logoet. Kan dine kunder kende dig ud fra dine opslag alene? Så har din strategi været en succes.

Brugen af sociale medier i din virksomhed

Markedsføring via sociale medier er ikke bare at lave et opslag i ny og næ. Vigtigst er det, at dit bidrag til de sociale medier skal være rettet mod dine kunder, og så skal det skabe værdi – ikke bare for dine kunder, men også for dig selv.

Indholdet skal både være velovervejet og så skal det eksekveres på den rigtige måde. Det er den velkendte opskrift på et stærkt brand.

 

Hvad er formålet med din tilstedeværelse på de forskellige SoMe-kanaler?

Inden SoMe strategien er det vigtigt at gøre sig bevidst om formålet med tilstedeværelse på medier som Facebook, LinkedIn, Instagram, SnapChat eller andet. Er formålet at få flere følgere, flere ‘likes’, flere delinger eller flere til at besøge din hjemmeside? Eller er målet i virkeligheden at stå stærkere i markedet og få flere kunder? Det er det ofte. Et klart formål gør det nemmere at intensivere din strategi og gå målrettet efter nogle resultater, der er værdiskabende for både dine følgere, men også for dig.

Uanset hvad du gerne vil opnå med din tilstedeværelse på de sociale medier, så skal din virksomheds værdier og brand skinne igennem, således du får skabt en online identitet, der går i overensstemmelse med din virksomhed og dit brand.

 

Fordele ved social marketing

Fordelene ved at bruge sociale medier som en del af din online markedsføringsstrategi er, at du først og fremmest får flere platforme, hvorfra du kan skabe generel opmærksomhed omkring din virksomhed.

Dette øger ikke bare din synlighed, men du får også skabt opmærksomhed omkring dit brand, og du driver trafik til din hjemmeside, som kan øge din omsætning.

 

Hold kontakten med dine kunder

På medier såsom Facebook, Instagram og LinkedIn kan du ligeledes vedligeholde kontakten med dine nuværende kunder, såvel som du kan skabe kontakt til nye. Du behøver ikke engang selv at gøre hele arbejdet. På medier som disse opstår der viral spredning, så snart den første kunde har interageret med dit opslag. Dermed er du sikker på, at dit arbejde når ud til mange, så længe du har gjort dit forarbejde godt.

Med målrettede kampagner og en sammenhængende strategi på de sociale medier fastslår du din virksomheds position i branchen samt forstærker din virksomheds identitet og brand. Du får skabt en god kontakt med dine kunder og møder dem, hvor de allerede er – online.

Vi udarbejder din SoMe strategi

I vores tilgang til markedsføring på de sociale medier skaber vi en overensstemmende strategi gennem dine kommunikationskanaler, og får dem til at arbejde sammen. De sociale medier er netop så meget andet (og mere) end blot et annonceringsværktøj – de skaber og forstærker også din virksomheds identitet og brand. Vi udarbejder en strategi, der ikke bare omfatter et enkelt medie, men alle dine sociale mediekanaler, således du kan være til stede der, hvor dine kunder er.

 

Gode resultater kommer af en forståelse for målgruppen

I udarbejdelsen af din strategi analyserer vi dine sociale mediers nuværende performance og kommer med tiltag til at forbedre mediernes ydeevne. Vi skaber de gode resultater gennem forståelse for din målgruppe, timingen i publiceringer, og det rette content. Vi hjælper dig netop med at planlægge dine aktiviteter samt prioritere dine tiltag, således du kan arbejde med din SoMe strategi sideløbende med din forretning.

Kontakt os gerne og hør nærmere om, hvordan vi kan skabe værdi for din virksomhed gennem din tilstedeværelse på de sociale medier.