Digital advertising

Hvilke annonceringskanaler skal jeg vælge til min forretning? Hvor fanger jeg mine målgrupper bedst og hvor får jeg det bedste afkast af min investering?

Vi laver digital advertising på forskellige kanaler, herunder Google Ads, sociale medier og display annoncering, som synliggør dit brand og skaber flere kundehenvendelser.

Når der tales om digital advertising inden for online markedsføring, så menes der de betalte  annonceringsmetoder.

Betalte annoncer kan du falde over i Googles søgeresultater, på de sociale medier, herunder Facebook, Instagram og LinkedIn, eller de bannerannoncer, som du kan opleve på forskellige hjemmesider.

 

Kombinér din online annoncering med SEO

Formålet med online annoncering er at lede potentielle kunder hen til din forretning, så du får flere henvendelser fra kunder. Det er også en måde at eksponere dit brand og skabe synlighed omkring din forretning.

I langt de fleste tilfælde kommer de mest købsparate kunder fra Google, hvorfor det er vigtigt for din forretning at være synlig i søgeresultaterne. Det bliver du mest effektivt ved at kombinere online annoncering med SEO, så du både bliver synlig i Googles betalte såvel som organiske søgeresultater.

Behov for online annoncering?

Google Ads

Google Ads – tidligere kendt som Google AdWords – er en annonceringsmetode, som bruges i Googles søgeresultater. Annoncer på Google Ads giver dig en top-placering i søgeresultaterne med det samme, hvilket giver dig stor synlighed blandt de kunder, som efterspørger dit produkt.

Til forskel fra SEO, som er en mere langsigtet proces, så kan Google Ads give dig svar med det samme om en indsats i søgeresultaterne er en god idé for din forretning.

Annonceringsplatformen gør det nemlig muligt for dig at følge med i din indsats i realtid, så du dermed også kan foretage justeringer i dine annoncer undervejs i processen.

 

Til den købsparate kunde

Google Ads er en af de mest populære annonceringskanaler, når vi snakker om digital markedsføring.

Først og fremmest, så er besøgende, som kommer fra søgemaskinerne langt mere købsparate end besøgende fra fx de sociale medier. Samtidig er kunder, der klikker på en reklame på Google også langt mere købsparate.

Annoncering på sociale medier

Annoncering på sociale medier er en populær metode indenfor online markedsføring, fordi du kan målrette dine annoncer til meget specifikke målgrupper.

Ved annoncering på Facebook, Instagram eller LinkedIn kan du helt ned i detaljen med, hvem du gerne vil have skal se din reklame. Du har måske et produkt, som du ved kun vil interessere personer i alderen 25-30 år, og som bor i Hovedstadsområdet.

Du kan derfor med facebook annoncer og annoncer på Instagram og LinkedIn målrette din indsats kun mod disse personer. På den måde er du sikker på kun at ramme personer, som er interesseret i det pågældende produkt.

Annoncer lavet ud fra dine målsætninger

Når det kommer til online annoncering på Facebook, Instagram eller LinkedIn, så kan vi udforme dine annoncer alt efter, hvad du gerne vil opnå med annoncen.

Vil du gerne have flere likes på din Facebook side, flere følgere på Instagram eller LinkedIn? Eller handler det mere om at få flere henvendelser fra kunder?

Samtidig kan vi tilrettelægge dine annonceringsstrategi på de sociale medier i kombination med en organisk SoMe indsats.

Vælg den rigtige kanal til din annoncering på de sociale medier

SoMe er et udtryk som ofte bruges til at dække både Facebook, Instagram og LinkedIn, men det er vigtigt at huske på, at de tre kanaler kan noget forskelligt og ikke nødvendigvis kan bruges til alle slags annoncer.

Facebook reklamer er fx en rigtig god annonceringskanal, når du gerne vil ramme specifikke målgrupper baseret på interesser og demografi. Og så er metoden desuden kosteffektiv, idet du kommer rigtig langt for små budgetter.

LinkedIn annoncering er til gengæld en mere dyr kanal at annoncere på, og så henvender den sig mere til B2B virksomheder, der gerne vil skabe leads eller finde nye medarbejdere.

Display annoncering

Display annoncering – også kaldet bannerreklamer – er en online annonce type som ofte optræder på diverse websites som bannere enten i top, bund eller siden af en hjemmeside.

Til annonceringen bruges værktøjet Google Display, hvorigennem du kan målrette dine bannerannoncer mod din målgruppe.

Display bannerannoncer er bl.a. specielt effektive til at skabe blikfang, når din målgruppe besøger hjemmesider, som tillader Google Display annoncering.

Brug dine kræfter de rigtige steder

Med bannerannoncer er det dog vigtigt at kende sin målgruppe, så man ikke sender sine annoncer ud til tilfældige. Mange anser nemlig bannerannoncer for en særdeles ineffektiv metode, hvis ikke man får sendt dem ud til de kunder, som rent faktisk kan have en interesse i sin virksomhed.

Derfor anbefaler vi kun at bruge display annoncering på nettet, hvis det bliver brugt som en remarketing kanal eller custom intent, hvor målgruppen er konkurrentens kunder.

Remarketing kampagner

Remarketing er en ofte brugt løsning indenfor digital marketing, fordi man her har mulighed for at følge op på de kunder som har vist interesse for sit produkt.

Vi kender alle sammen det med at søge efter et produkt på Google – man finder produktet, læser og kigger, og så lukker siden ned igen.

Dette scenarie har udspillet sig for os alle, og som enhver sælger ved, så sælger man sjældent noget ved første salgspitch.

Til dem som allerede har vist interesse

Vi kan hjælpe dig med at lave remarketing kampagner som udelukkende målrettes mod dem, som allerede har vist interesse i dig som virksomhed. Det kan være dem som har besøgt din hjemmeside, interageret med et af dine opslag på facebook, LinkedIn eller Instagram.

Vi kan både lave remarketing på Facebook, på Google eller som en bannerannonce, alt efter hvilket behov du har.

Kom i gang med digital annoncering

Med stort know-how indenfor digital annoncering hjælper vi dig med at lægge en strategi ud fra dine målsætninger.

Vi kan hjælpe dig med at vælge de rette kanaler for din virksomhed og dermed tage skridtet ind i en digital fremtid, hvor annonce-klik bliver til reelle kundehenvendelser.

Dét kan ses på bundlinjen!