VMS Group - specialister sætter fælles kurs

I forbindelse med fusioneringen af 3 datterselskaber i den maritime servicevirksomhed, VMS Group, har Novagraf skabt en klar og tydelig visuel identitet.

En ny fælles kurs

En fælles kurs er vigtig i enhver virksomhed – og måske især… når man opererer i den maritime verden. Det kan dog være svært at dreje hele flåden på en gang. Det kræver både overblik, koordination og de rette hænder på roret. Men gevinsterne er til at få øje på!

Da Morten Vestergaard i 2001 startede virksomheden Vestergaard Marine Service – var det med ganske få ansatte. I 2017 var medarbejderstaben vokset til tæt på 200 – og de var nu fordelt på 3 datterselskaber, der opererede som selvstændige virksomheder med hver deres speciale som eksempelvis engineering, service, nye produkter og reservedele.

Den eksplosive vækst gjorde det dog vanskeligt at høste den synergi, der skabes gennem fælles propeldrift og enighed om kursen. Derfor blev det besluttet at sammenlægge de 3 selskaber. Den nye samlede virksomhed, VMS Group, som har afdelinger i Danmark, Norge og Brasilien, tilbyder nu en bred vifte af produkter og serviceydelser inden for vedligeholdelse og reparation af marine- og offshore installationer samt kraftværker.

Sammenhæng og synergi

Vores opgave blev at finde et fælles fodslaw i det visuelle udtryk. Kort og godt: at skabe et udtryk, der kunne rumme de 3 selskabers individuelle kulturer – og samtidig signalere et nyt stærkt fælles brand: VMS Group.

Ankerpunktet blev et nyt og mere enkelt website. Her skabte vi det fundament, som vi i fællesskab med kunden løbende tilpasser til de behov og ønsker, der er fra de forskellige afdelinger. Ved at samle de forskellige kompetencer, varegrupper og serviceydelser i et fælles udtryk, skabes der sammenhæng og synergi. Samtidig giver det mere gennemskuelighed for kunden, som derigennem oplever en bedre service.

"Vi valgte en stil med store billeder, der giver ro og balance - kombineret med en intuitiv og enkel vej ind til de ydelser VMS Group tilbyder. Desuden opgraderede vi virksomhedens logo til et mere enkelt grafisk udtryk, som har bevaret de væsentlige elementer og værdier fra det tidligere."

Mogens Kristoffersen, AD'er, Novagraf

Nyt online salgsværktøj

Et af de nye værktøjer på sitet er en interaktiv 3D model af et skib, der kan drejes og zoomes, så kunderne kan blive ledt videre til de relevante produkter og ydelser.

Modellen har, i en trykt version, tidligere været anvendt som salgsværktøj. Den nye 3D model bruges nu af VMS Groups sælgere, og på websitet kan kunderne også selv gå på opdagelse ombord på det visuelle fartøj.

"Novagraf udviklede et solidt brand, som hjælper meget i forståelsen af vores nye fælles udtryk. Vi har fået et værktøj til både at ens- og målrette vores kommunikation og markedsføring."

Marianne Lauge Buchhave, Marketing Manager hos VMS Group

Gå selv på oplevelse på:

www.vms.dk