150% af det bedste

Timberman skulle bruge en kampagne med lidt kant, da et af deres gulvprodukter havde fået vokseværk.

Kampagnens effekt:
  • 150% større planker
  • 1 rammende slogan
  • 5000 bestilte tatoveringer
  • 4 varianter m. vokseværk

Når alternativet er dét kunderne i virkeligheden har brug for...

Ekstra lange planker – 150% af det bedste blev motor og punchline i markedsføringen, der skulle flytte plankerne ud af butikkerne og ind i de danske hjem. Vi skulle flytte opmærksomheden fra konkurrerende produkter og få forbrugeren til at stille skarpt på de unikke egenskaber ved Artcomfort.

Fokus på kvalitet

Timberman A/S, der sælger trægulve og Wicanders korkisolerede gulve, vidste godt, at trends er en ting og solidt håndværk er anden. Derfor er deres gulve i topkvalitet. Korkisolerede gulve med alle naturmaterialernes bedste egenskaber og signalværdier. Livlighed, lune, støjdæmpning og det udefinerbare mylder af visuelle tilfældigheder, der gør hvert eneste gulv unikt og individuelt.

Ekstra lange planker = 150% af det bedste

Fordelene var til at få øje på. De var følbare. Og så var der naturligvis også det faktum at længden i sig selv flyttede grænser. Vokseværk fra 120 til 180 centimeter er en iøjnefaldende forandring.

Så vi rullede en kampagne ud – der spillede på humor og macho show-off. Hvis konkurrenterne ønskede at måle planker med Timberman A/S, Wicanders og os … måtte de stå tidligt op.

I praksis...

Kampagnen blev foldet ud via flyers, brochurer, annoncer og web. Den inkluderede også en prøvepakke, som forsynede forbrugerne med et stykke planke, som forbrugeren selv kunne lave en stribe banke- og føle tests på – samt et brændemærke i bedste western cattleman stil og en tatovering (transfer), som sælgerne kunne have på armen, når de var på messer for at fortælle og måle sig med konkurrenterne.

Kort fortalt: Artcomfort flyttede grænserne for kvalitet og kampagnen flyttede forbrugerens fokus. Hvad med plankerne, tænker du måske?

De flyttede sig også – og det gik stærkt!