Identitet
og website

Karma Sushi, som er en landsdækkende sushi-restaurationskæde, kom til Novagraf med ønsket om et nyt website - og et kritisk blik på deres visuelle identitet.

Karma Sushi - noget om Zen, enkelhed og god smag

Er der en sammenhæng mellem det enkle koncept bag tilberedning af sushi – og produktion af god og målrettet markedsføring? Det tror vi på, at der er. I et sushikøkken tager man nogle få friske og meget enkle råvarer – og skaber et unikt, men ærligt produkt. Der er ikke mange fancy effekter og billige virkemidler. Bare gode grundingredienser kombineret i en sammenhæng, hvor de løfter og komplementerer hinanden – både smagsmæssigt og visuelt. Det er en opskrift, der ikke kun virker, når ingredienserne er det bedste fra havet og rismarkerne.

Da vi blev kontaktet af Morten Hansson, kok og ejer af Karma Sushi, sendte han os ganske enkelt arkitekttegningerne til virksomhedens nye restaurant i Aarhus. ”Vi skal have lavet noget, der matcher det her,” lød opgaven.

”Karma Sushis kompromisløshed, sans for kvalitet, enkelhed og originalitet lyste ud af hele projektet, og det var et sæt spilleregler, som vi følte os godt tilpas med.”

Dan Dencker Frederiksen, marketingchef hos Novagraf A/S

"Målsætningen er, at Karma Sushi bliver landsdækkende og er tilstedeværende i alle større danske byer for senere også at åbne ude i Europa."

Kasper Hanson, Adm. Direktør – Karma Sushi

Bedre markedspositionering – gennem præcis branding

For Morten Hansson handlede det om at flytte Karma Sushi til et nyt plateau. For os var opgaven, at styrke virksomhedens brand gennem blandt andet et nyt webdesign med en enkel, brugervenlig flade. Undervejs gav vi også virksomhedens logo en lille finpolering, så det spillede bedre sammen med helheden.

Det store mål var naturligvis at opnå en endnu bedre kundeoplevelse, og der igennem styrke Karma Sushis position i markedet. Midlet dertil var, at skabe en mere harmonisk sammenhæng i hele virksomhedens udtryk.

Karma Sushis nye website er, som deres menu og restaurantindretning, bygget på en Zen-inspireret tanke med fokus på minimalisme, helhed og æstetik. Råvarerne til websitet var flotte fotos og korte præcise tekster. Tilberedningen bestod i at placere de få elementer hvilende i et roligt og stilrent layout – uden at der blev givet køb på funktionaliteten.

Et af de steder, hvor Karma Sushis kompromisløshed kommer til udtryk, er i deres service. Det består af stentøj, der er designet og specialproduceret i virksomheden.

Bigevinsten!

Karma Sushi er pt. repræsenteret i Frederikshavn, Aalborg, Aarhus og København.

Vi tror på, at du også kan få en del af den specielle karma-oplevelse ved et besøg på deres website. Prøv selv…

Besøg Karma Sushi