Nyt webdesign til Frandsen & Søndergaard

- og noget om man ikke altid skal adlyde og gøre som kunden siger

Opgaveformuleringen lød noget i stil med:

I skal skabe et nyt webdesign, der på en enkel måde implementerer og formidler vores nye strategi – og vores mange forskellige kompetencer og arbejdsområder. Og I skal ikke røre ved logoet.

Det var den sidste del, der gav os problemer. Men lad os starte med det, der gik efter bogen. Udfordringerne omkring websitet var, at skabe en enkel og let navigation gennem et ret komplekst udbud af ydelser.

Frandsen & Søndergaard er et rådgivende ingeniørfirma med kontor i Aalborg.

Det udfører engageret og seriøs rådgivning, uanset opgavens størrelse – og har igennem årene været fast rådgiver for en lang række boligselskaber, privatpersoner og offentlige bygherrer.

Med konstruktions-ingeniører, bygningskonstruktører, VVS-/ EL-ingeniører, tekniske designere samt byggeledere og mange andre faggrupper ansat, kan Frandsen & Søndergaard tilbyde rådgivning inden for alle traditionelle ingeniørdiscipliner.

Alsidigheden krævede en stringent struktur i webdesignet – og vi skabte et let navigerbart univers, med en enkel og ren grafik som signalerede bygninger, konstruktioner og effektivitet. Både kunden og vi var glade for resultatet.

Når faglig stolthed fører til ulydighed!

Hvis bare vores AD’er, Johnny Pedersen kunne have lagt det til side der, havde alle været glade. Men det der logo… blev ved med at spøge. Et problem, der voksede for ham, i takt med at han fik stillet sigtekornet helt skarpt på det visuelle univers på det nye website. Hver gang han kiggede på logoet, fik han uro i aftrækkerfingeren. Johnny forklarer selv:

”Selvfølgelig er det vores mål at løse den opgave, som kunden stiller os – men i min optik inkluderer det også at udfordre og skubbe til rammerne, hvis det er dét, der skal til for at skabe fremdrift og udvikling. Vores opgave er ikke nødvendigvis at gøre, hvad der bliver sagt – men at identificere, afdække og løse den faktiske udfordring, der ligger niveauet under opgaven.”

Nu er det jo sådan med ulydighed, at hvis man får at vide, at noget er forbudt… så bliver det bare endnu mere spændende og tiltrækkende.

Derfor kunne han ikke holde fingrene fra den forbudte frugt – og gav logoet et heftigt brush-up, der fik det til at svinge i takt med både tidsånden… og det gennemgående visuelle udtryk på det nye website.

”Et nyt logo var ikke på agendaen, men det er fedt at blive udfordret, og der er ingen tvivl om, at det nu er det centrale element, der binder hele vores visuelle identitet sammen. Novagraf har i den grad fanget essensen i vores forretningsstrategi og kultur. Og formået at sætte gang i en udvikling, der har påvirket mange andre dimensioner af vores forretning – selvom vi startede et helt andet sted. Faktisk kan jeg, med den viden jeg har i dag, slet ikke forestille mig at vi have fortsat med det gamle logo. Og det er en god udvikling!”

Kristoffer Jørgensen, Partner & ingeniør hos Frandsen & Søndergaard

Johnny fik ro i kroppen. Frandsen & Søndergaard fik noget, som de ikke vidste, at de havde brug for – men som de blev rigtig glade for. Her ovenfor kan du se en video, hvor Kristoffer Jørgensen bygger det nye logo i legoklodser – og du kan se både logo og Frandsen & Søndergaards website lige her:

Se hjemmesiden her