Designmanual med svar på det meste

Kan man flytte sig langt… uden at gå nogen steder? Ja, det tror vi på, at alle kan. Bladt Industries bad os sætte ord, streger og billeder på den påstand.

Det fik Bladt Industries:
  • 50 siders designmanual
  • 8 grundlæggende kapitler
  • 30+ mockup-eksempler
  • 11 udleverede templates

Én samlet og stringent identitet

En virksomheds visuelle identitet skal være let genkendelig, og den må gerne fortælle en historie om, hvem man er – og hvilke værdier man repræsenterer. Vigtigst af alt er dog, at udtrykket er klokkerent for kunderne, uanset hvor og hvordan de møder virksomheden.

Bladt Industries kontaktede os, fordi de havde brug for at flytte sig. Ikke i den daglige drift, hvor virksomheden i forvejen var i en rivende udvikling. Heller ikke geografisk: Så havde de kontaktet et flyttefirma. Vi skulle derimod flytte deres brand et niveau højere op. Rykke deres gennemslagskraft ved at samle de mange strittende fingre i kommunikationen til en slagkraftig næve.

Kort fortalt skulle vi revidere hele virksomhedens visuelle identitet – med behørig respekt for den hidtidige identitet og skabe et rammeværktøj, som alle i virksomheden kunne bruge for at sikre en sammenhængende identitet på de mange visuelle udtryk.

Visuel grønspættebog – med svar på (næsten) alt

Resultatet blev en designmanual på 50 sider, der detaljeret beskriver alle de retningslinjer, der bør tages hensyn til under logoplacering, skriftvalg, farvevalg, designelementer, billedstil, tryksager, digitale medier og øvrige medier. I stedet for et fastlåst og firkantet regelsæt – skabte vi et fleksibelt system af elementer, der kan kombineres, så de løser de enkelte opgaver bedst muligt, og stadig er en del af et fælles udtryk.

Bladt Industries værdier og virksomhedskultur var udgangspunktet – og den spændende kontrast mellem de tonstunge stålkonstruktioner og mennesket blev krumtappen i udtrykket.

”Vi har arbejdet med dualiteten og samspillet mellem mennesker og metal. Billeder skal vise Bladt som en global industrivirksomhed, men, i særdeleshed også, som en nærværende og engageret arbejdsplads. Derfor veksles der imellem person- og produktbilleder for at synliggøre det gode håndværk og mennesket bag metallet.”

Mogens Kristoffersen, AD’er, Novagraf

”Uanset hvilken opgave man står overfor, er der hjælp at hente. Der er visuelle tips til alt fra visitkort til dagbladsannoncer, løsblade, website, udsmykning af firmabilerne og meget mere.”

Tenna Hørby, marketing manager, Bladt Industries

Bladt Industries

Bladt Industries, som har hovedkontor i Aalborg, er en entreprenørvirksomhed med speciale i store og komplekse stålkonstruktioner. De arbejder især indenfor kerneområder som vind og vedvarende energi, olie- og gas energi samt infrastruktur.

Virksomheden producerer en bred vifte af stålkonstruktioner – herunder nøglefærdige løsninger til både on- og offshore projekter.

Bladt Industries’ historie og erfaring rækker tilbage til 1965, og gennem årene har de bidraget med ekspertise, viden og faglighed til en lang række skelsættende og iøjnefaldende projekter verden over: Eksempelvis nogle af verdens største vindmølleparker, store olie- og gasprojekter både i og udenfor Europa og adskillige udfordrende infrastrukturelle projekter i Skandinavien.