Selvforsvar for kvinder

- en kosteffektiv SoMe kampagne

Kampagnens effekt:
  • +8% konvertering
  • +175% ROI
  • +1,44 frekvens
  • +0,65 CTR

Rigtig mange kvinder føler sig utrygge, når de færdes på gader og stræder – især efter mørkets frembud.

Selv om risikoen for at blive overfaldet er meget lille, så fylder frygten og utrygheden desværre så meget, at deres bevægelsesfrihed bliver indskrænket. Nogle undgår at stille cyklen i cykelkælderen, at gå ud i byen om aftenen, at være alene om aftenen eller føler sig utrygge ved at være alene i naturen.

Ifølge en undersøgelse (foretaget af Megafon i juli måned 2017) tænker seks ud af ti kvinder over risikoen for at blive overfaldet, når de færdes alene om aftenen og vil helst undgå at færdes ude, når mørket falder på.

Kunden:

Det var baggrunden for, at Aalborg Selvforsvar & Ju-jitsu Klub ønskede at sætte fokus på problemet. I første omgang gennem en informationskampagne, der satte fokus på problemet. Senere ved at tilbyde et selvforsvarskursus specielt for kvinder.

Opgaven:

Vi hjalp dem med at sprede det vigtige budskab. Det handlede om at nå bredt ud til kvinder i Aalborg og i en radius på på 25 kilometer. Målgruppen var bred, da kvinder i alle aldre kan have glæde af den følelse af frihed, der ligger i at være i stand til at kunne færdes, hvor de ønsker og at være i stand til at forsvare sig.

Løsningen:

Vi valgte derfor en Facebook kampagne, der bestod af to annoncer. Den første var blot informativ og fortalte om selve workshoppen. Den anden annonce var mere et sidste udkald med en vis grad af sense of urgency. Vi ønskede især med den sidste annonce at skabe en følelse af, at målgruppen går glip af noget ved ikke at tilmelde sig kurset.

Udbyttet:

Resultatet var 18 tilmeldinger, og dermed fyldte træningshold allerede inden for de 37 dage kampagnen løb. Opgaven fik en meget tilfredsstillende konverteringsrate på 8%. Slutteligt endte kampagnens ROI på 175%.

Enkelt, simpelt og effektivt

Kampagnen er et eksempel på, at sociale medier kan være et godt valg til at markedsføre produkter og serviceydelser, der rent indtjeningsmæssigt ikke levner plads til mere omkostningstunge kampagner. En enkel og billig kampagne med en fornuftig succesrate.

Vil du vide mere om kampagner på sociale medier? Se mere i vore blogarkiv eller ring til Dan og få personlig rådgivning.